خم کن‌های دستی با هیدرولیک چه تفاوتی دارند؟ بررسی مهم ترین نکات آن

خم کن‌های دستی با هیدرولیک چه تفاوتی دارند؟ بررسی مهم ترین نکات آن

در حال حاضر، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف ایجاد شده است و ابزارآلات زیادی برای فلزات تولید شده است. یکی از ابزارآلات مهم، دستگاه خم کن است که با قیمت استثنایی در بازار خرید و فروش موجود است. این دستگاه برای خم کردن ورق‌های آهن استفاده می‌شود و یکی از بخش‌های مهم در صنعت خمکاری ورق فلزی است. طراحی فوق‌العاده این دستگاه‌ها، نظر خریداران زیادی را برای خرید جلب کرده و در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل، شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، این محصولات را خریداری نمایید.

دستگاه خم‌کن چیست؟

دستگاه خم کن، یک ابزار است که برای خم کردن ورق‌ها به کار می‌رود. این دستگاه از ابزار سنبه و پانچ برای ایجاد نیروی لازم بر روی ورق‌ها استفاده می‌کند. خم کردن ورق‌ها در صنایع مختلف مانند کشاورزی، دامپروری و ساختمان سازی بسیار مهم است. با استفاده از این فرآیند، ورق‌ها به شکل دلخواهی خم شده و به حالت V یا U منحنی تغییر شکل می‌دهند. در خم کردن، شکل ورق تغییر می‌کند اما حجم آن ثابت می‌ماند. برای استفاده از دستگاه خم کن، مهارت کار با آن بسیار حائز اهمیت است. (خم کن تمام فول هیدرولیک 2504)

خم کن‌های دستی با هیدرولیک چه تفاوتی دارند؟ بررسی مهم ترین نکات آن

سیستم هیدرولیک دستگاه خم کن چگونه کار می کند؟

سیستم دستگاه خم کن هیدرولیکی، شباهت زیادی با سازوکار سرنگ و ترمز اتومبیل دارد. هر دو سیستم از پدال، پیستون، سیلندر و مجرای انتقال مایع و توان تشکیل شده‌اند. با این حال، دستگاه‌های خم کن هیدرولیکی دستی و اتوماتیک تفاوت اندکی دارند. در دستگاه دستی، قدرت اولیه توسط فرد وارد می‌شود، در حالیکه در دستگاه اتوماتیک، سیستم توسط برق کنترل می‌شود.

انتقال نیرو از پدال به پیستون و سپس از مایع درون سیلندر به فک متحرک دستگاه صورت می‌گیرد. نامگذاری دستگاه به دلیل استفاده از مایعات در سیلندر و ایجاد فشار بدین وسیله است. در واقع، این سیستم با استفاده از قوانین فشار طراحی شده است و تعویض روغن پس از ساعات کاری مشخصی، به تجدید قوای دستگاه کمک می‌کند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله خم کن هیدرولیکی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ را نیز مطالعه نمایید.

کاربرد دستگاه خم کن هیدرولیکی

دستگاه خم کن هیدرولیکی با سازوکار منحصر به فرد، قابلیت استفاده در موقعیت‌های مختلف را داراست و به عنوان یک ابزار کاربردی در کارگاه‌ها و مشاغل کوچک تا پروژه‌های عظیم و تولیدی‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های خم کن هیدرولیکی در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی، تولید تجهیزات فلزی، اجرای پروژه‌های ساخت و ساز سد و پل و صنایع تولیدی کاربرد دارند.

در واقع، بیشترین بهره از دستگاه‌های هیدرولیکی در صنایع تولیدی به دست می‌آید. بدون استفاده از دستگاه‌های هیدرولیکی، تولید تجهیزاتی که نیاز به قدرت، سرعت و دقت بالا دارند، دشوار است. همچنین، دستگاه خم کن هیدرولیکی دستی، ساده‌ترین مدل این دستگاه است که در ساخت و سازهای جزئی کاربرد دارد.

ویژگی‌های مهم خم کن هیدرولیکی

دستگاه‌ خم کن هیدرولیکی را به علت خصوصیات و ساختار خاص به سایر دستگاه‌ها ترجیح می‌دهند‌. برخی از این ویژگی‌های به شرح زیر است:

  • مقاومت بالای این دستگاه به علت از دقیق اجزا و اتصالات فولادی آن است.
  • تجهیز دستگاه به پنل کنترل چند سوئیچ، کنترل و کار با آن را راحت کرده است.
  • دقت بالای این دستگاه به دلیل طراحی بی نظیر آن است.
  • سرعت دستگاه های هیدرولیکی در چند سطح استاندارد قابل تنظیم است. این ویژگی سبب تطبیق پذیری بالای دستگاه می‌شود.
  • هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه‌های خم کن تقریبا کم است.
  • ساخت دستگاه به نوعی است که رعایت نکات ایمنی، آن را به دستگاهی ایمن بدل می‌کند.

ویژگی‌های مهم خم کن هیدرولیکی

دستگاه خم‌کن دستی

دستگاه خم‌کن دستی برای لوله‌های با قطر کمتر استفاده می‌شود و از نیروی دست برای خم کردن آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از فواید این دستگاه، قابلیت اتصال آن به گیره است که در زمان خم کاری لوله‌های با طول زیاد بسیار کاربردی است. این دستگاه در نصب لوازم خانگی و کارهای تاسیساتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه، کولرگازی در هر خانه و محل کاری وجود دارد و با وجود نگهداری و مراقبت دقیق، احتمال تعمیر آن وجود دارد. برای نصب و تعمیر کولرگازی، از ابزار کولرگازی مخصوص به خود استفاده می‌شود.

سخن پایانی

دستگاه خم کن ورق در صنایع مختلفی مانند صنعت ساختمان سازی، کشاورزی و دامداری کاربرد دارد. با استفاده از این دستگاه، ورق در زاویه مورد نیاز خم می‌شود و شکل دلخواه را به وجود می‌آورد. ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه باعث شده است که محبوبیت آن در صنایع مختلف افزایش یابد و افراد زیادی به خرید و استفاده از آن تمایل داشته باشند. با استفاده از این دستگاه، کار راحت و آسان می‌شود.

 

 

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0